jeudi 24 janvier 2019

You are not 'me'. -- Tu n'es pas 'moi'.






- How do we become Buddha?
- We are Buddha.
- How do I stop being ‘me’?
- You are not ‘me’. You are Buddha.
- But don’t I have to get rid of ‘me’ before I can be Buddha?
- You have never been ‘me’. It’s an illusion, it’s a delusion, it is a fantasy construct.
- But why then do I think I am ‘me’?
- Because you think you are ‘me’. You believe the thought “I am me”, that’s what makes you ‘me’.
- Really? Is that all?
- Yes.
- So, if I just stop thinking I am ‘me’, I wouldn’t be me?
- Yes.


- Comment devient-on Bouddha?
- Nous sommes Bouddha.
- Comment est-ce que j'arrête d'être moi?
- Tu n'es pas 'moi'. Tu es Bouddha.
Mais ne dois-je pas me débarrasser de 'moi' pour pouvoir être Bouddha?
- Tu n'as jamais été 'moi'. C'est une illusion, une méprise, une construction imaginaire.
- Mais alors pourquoi est-ce que je pense que je suis 'moi'? 
- Parce que tu penses que tu es 'moi.' Tu crois à la pensée: "Je suis 'moi.'" C'est ce qui te fais 'moi.' 
- Vraiment? C'est tout?
- Oui.
- Alors si j'arrête juste de penser :"Je suis 'moi'" je ne serai plus 'moi'?
- Oui

James Low

From the teaching "The Root Verses of the Six Bardos" (Kamalashila, Eifel, Germany): http://eifelaudio.simplybeing.co.uk/2017/06/15/spring-2017/

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire