Nuden Dorje Drophan Lingpa had built many gompas according to Guru padmasambhava's instructions and the predictions of the Great Fifth Dalaï Lama and Rigdzin Pema Thrinle (one important incarnation of Rigdzin Goddem). His disciples too had built twelve other gompas in Eastern Tibet so all this became under the spiritual responsibility of this 4 years old Tchime Rigdzin. when he was enthronised.
When he was six, as his uncle didn't allow him to cross a river in spate, because he was desapointed, he hit a rock and left a footprint in it. This print could be seen until the chinese invaders destroyed it. When he was nine, he took a stone in his right hand and squeezed it, therby altering its shape. He said of himself at that time: "I was rough and naughty and at that time, my teacher used to have to lock me inside my room." But due to his magical habilities, he was always able to escape without breaking the door or the lock. He also told us how he received beatings from one of his teachers, but he said: "this was necessary..."
At the age of ten, he discovered two important volumes of termas and a terma box. Then he did his first pilgrimage to Lhassa where he received numerous empowerments from Rigzin Chenpo Namny Dorje (main changter lineage holder, 9th incarnation of Rigdzin Godem) and many other great lamas. After spending two years receiving empowerments and instructions, he went back to his monastery to improve his education under the guidance of Tulku Tsurlo. He practiced also under the guidance of Bane Toulkou Ourgyen Tendzin, Khenpo Sangthar, Khenpo Lodreu, Toulkou Tcheukyi Gyaltsen, Khordong Khenpo Loteu Djigmé and other great masters of that time. He studied logic, grammar, astrology, philosophy and especially tantras under the guidance of Tulku Tsurlo.
A l'âge de six ans, alors que son oncle refusait qu'il traverse une rivière en crue pour aller manger des fruits de l'autre côté, de dépit, il frappa du pied sur un rocher et y laissa son empreinte. A l'âge de neuf ans, il prit une pierre dans ses mains et la malaxa comme de la pâte. Il dit de lui-même à cette époque: "J'était dur et polisson, et à cette époque, mon professeur m'enfermait souvent dans ma chambre." Mais du fait de ses pouvoirs magiques, il pouvait s'enfuir sans briser la serrure ou la porte. Il nous raconta aussi qu'un de ses professeurs dut parfois le battre, mais dit-il: "c'était nécessaire."
A l'âge de dix ans, il découvrit deux importants volumes de terma et une boite terma. Puis il se rendit pour la première fois en pélerinage à Lhassa où il reçut de nombreuses initiations importantes de Rigdzin Tchenpo Namny Dordjé (détenteur du Tchangter, incarnation de Rigdzin Goddem) et de nombreux autres grand Lamas. Après deux ans où il reçut des initiations et instructions qu'il mit en pratique, il s'en retourna à son monastère de Khordong pour parfaire sa formation avec Toulkou Tsurlo. Il pratiqua aussi sous la direction de Bané Toulkou Ourgyen Tendzin, Khenpo Sangthar, Khenpo Lodreu, Toulkou Tcheukyi Gyaltsen, Khordong Khenpo Loteu Djigmé et d'autres grands maîtres de cette époque. Il étudia la philosophie, la logique, la grammaire, le mandala, l'astrologie et particulièrement les tantras sous la direction de Toulkou Tsurlo.
A l'âge de dix ans, il découvrit deux importants volumes de terma et une boite terma. Puis il se rendit pour la première fois en pélerinage à Lhassa où il reçut de nombreuses initiations importantes de Rigdzin Tchenpo Namny Dordjé (détenteur du Tchangter, incarnation de Rigdzin Goddem) et de nombreux autres grand Lamas. Après deux ans où il reçut des initiations et instructions qu'il mit en pratique, il s'en retourna à son monastère de Khordong pour parfaire sa formation avec Toulkou Tsurlo. Il pratiqua aussi sous la direction de Bané Toulkou Ourgyen Tendzin, Khenpo Sangthar, Khenpo Lodreu, Toulkou Tcheukyi Gyaltsen, Khordong Khenpo Loteu Djigmé et d'autres grands maîtres de cette époque. Il étudia la philosophie, la logique, la grammaire, le mandala, l'astrologie et particulièrement les tantras sous la direction de Toulkou Tsurlo.
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